fredag 9 mars 2012

Kan man förbjuda någon att dö?

Tittade på Efter Tio men Malou för en liten stund sen.
Lousie Hoffsten var gäst och när de satt där och pratade där på teven så kom de in på hur hon hade reagerat på sin pappas död och min spontana känsla var att lyfta luren och ringa mamma och bokstavligen talat förbjuda henne ifrån att dö.
Precis som Louise satt och sa i tevesoffan, alla vet att ens föräldrar kommer att dö.
Man lever inte för alltid men på något sätt förväntar man sig att ens föräldrar är odödliga...

Siri tycker jag är last gammal, för i tiden brukar hon säga för länge sedan när du var liten fanns det sånt då?
Mmm, jaaa  brukar jag svara hur gammal tror du jag är egentligen??
Åttioåtta år kanske, eller hur gammal var du nu igen?

Skruttan , hon liksom jag förväntar sig att sin mamma är odödlig, fast hon vet att jag kommer före henne till himlen och sitter och väntar på henne där.

Oavsett hur gammal man en är så är det svårt att ta in att ens allt, som fanns där innan man ens var född bara ska försvinna ifrån en från ena dagen till den andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar