fredag 9 mars 2012

Under stjärnorna

Under stjärnorna är vi alla lika!


Den gamla bloggen blev för deppig och eftersom jag har bestämt mig för att försöka lämna det gamla bakom mig och börja på ett nytt rent och oskrivet blad,  så kan en ny blogg vara en bra början.

Under stjärnorna är vi alla lika och jag är precis lika bra som någon annan!

Jag är en fantastisk mamma, absolut den allra bästa min dotter kan ha!
Jag är mitt i livet, just nu genomförkyld men det lär ju passera ganska snart hoppas jag.
Jag är 38 år gammal, jag har fibromyalgi som jag har haft sen tonåren, förmodligen redan sen nio års ålder då de första symptomen började dyka upp, som värk i en armbåge.

Förut har jag alltid skämts över mig för att jag har fibromyalgi, jag menar folk kanske inte alltid är så schysta alla gånger men när det gäller att upplysa någon om hur värdelös man är så måste jag säga att de har varit vänligheterna själva genom personligen tala om hur väldigt misslyckad och lat människa jag är som aldrig kommer att bli något. Alla från läkare till myndighetspersoner till familjemedlemmar och bekanta.
För fibromyalgi finns förstås inte, det är bara en inbillningssjuka för lata människor som inte har lust att göra något

Men nu tänker jag sluta att skämmas över mig själv, jag gör det bästa av situationen och mitt mål är att hitta en utbildning så att jag kan omskola mg sig och få ett jobb som jag trivs med och det viktigaste som jag kan klara av utan att behöva bli sjukskriven till och från.

Från och med nu så står jag upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar