måndag 14 maj 2012

Klädbekymmer

Jag; Det är innedag i morgon, vad vill du ha för kläder?
Siri; Jag ska vara drake, har jag en röd tröja,
Jag;Ja, fast bara en långarmad.
Siri; Jaha, då är jag nog en blomma istället, jag ska ha gröna byxor, lila tröja och gröna strumpor.
Jag; Ok men du har ingen lila tröja, bara en randig kortarmad och du har inga gröna strumpor.
Siri;Jo, jag har gröna strumpor som är randiga,
Jag; Nej, du har inga gröna strumpor och öppnar lådan för att visa henne.
Siri; Men vad ska jag då ha som blad? Hmm, vänta jag har tänkt och nu har jag gröna strumpor och så öppnar hon lådan och är övertygad om att det ska ligga ett par gröna strumpor där...
Siri; Lite besviket, ja då får jag väl vara en regnbåge då...


Alldeles nyss så frågade min pudding mig hur rumpor ser ut. Jaa, som din rumpa svarar jag!
Men jag har ju inte sett min rumpa på länge, svarar den lilla rackarungen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar