måndag 23 april 2012

Jahopp...

Då var det en sådan natt igen, sömnlös... Har legat i någon form av vakenhet och lätt sömn, på gränsen till vakenhet.
Tillslut var jag tvungen att stiga upp för att jag var så kissnödig och nu är det kört... Om 4 ½ timme ringer klockan...

Måste komma ihåg att ringa Siris läkare i morgon och beställa tid, dels för nya mediciner och så behöver jag ett läkarintyg på hennes Astma.
Vi ska ha stambyte här i höst, och det går inte att bo här med ett Astmasjukt barn då. Dessutom så ryktas det om att det är asbets i i fogarna i badrumet och hur kul är det på en skala?

Det är bara ett problem, SH har bara ett fåtal evakueringslägenheter och det verkar som om det är "först till kvarn" principen som gäller... Och jag är ju född med tur ;-)

Annars så är veckan ganska öppen, eller inte. Målning av Sirpans rum står som prio nr ett. Hann inte börja med det i dag (i går) eftersom jag hade tvättstugan, den tar ju en del tid, speciellt eftersom den ligger cirka fem minuters promenad bort..
Sen är det femårskontroll, egentligen vaccinering också men eftersom hon vaccinerades mot tbc i fredags måste vi skjuta på den.
Vad händer mer... Onsdag KBT och på fredag så åker vi till Örebro igen med Cecilia och Edina!

Siri åt förresten 2 st strömmingsflundror hos mamma och Conny, det är fyra strömmingar, alltså den här tjejen är galen i fisk.
Vilket är ju jättebra! Ännu bättre skulle det vara om jag också var det...
Frågade henne om det var det godaste hon någonsin hade ätit och det var det, förutom köttbullar sa hon, jag älskar köttbullar.
Hon är allt en liten köttbulle, under veckan inför påsk vart det lite knasigt så att det vart köttbullar vart hon är kom, antingen till lunch eller middag och på dagis så hon käkade det en vecka i sträck. Och var så fantastiskt nöjd! En annan skulle ju tröttna, eller har redan gjort det, men för Siri är det en delikatess utan dess like...

Glass på Aquaria!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar